top of page
תמונת הסופר/תגלעד מוספי

החלפתם מקומות עבודה? שיניתם כתובת מגורים? אלו הסיבות מדוע כדאי לכם לבצע "איתור כספים אבודים"

קשה אולי להאמין, אך ייתכן שיש לכם כספים אבודים שלא ידעתם על קיומם. לפי הנתונים של משרד האוצר, בישראל ישנם 15 מיליארד שקלים שפשוט שוכבים בחברות הביטוח ובבתי השקעות ללא כל דורש. איך זה קורה? לאורך השנים ייתכן שאיבדתם מעקב אחר הכספים שלכם הנמצאים בקופות חיסכון שונות כגון קופות גמל, קרן השתלמות, קופת גמל להשקעה, קרן פנסיה וביטוח מנהלים. אובדן המעקב אחר הכספים האלו עשוי לנבוע כתוצאה מהחלפת מקום עבודה, מעבר למגורים בחו"ל, החלפת סוכן ביטוח, או ירושה שמגיעה לכם ושלא ידעתם על קיומה.

חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים לא ממהרים להשיב את אותם כספים. זאת, מכיוון שהם נהנים מדמי הניהול שאתם משלמים מדי חודש ללא ידיעתכם.


על אילו כספים אבודים מדובר?

כספים אבודים עשויים להיות חסכונות פנסיונים שאינם פעילים כמו קרן השתלמות או קופות גמל שהפקדתם אליהם כספים כשכירים או כעצמאיים, וכן כספים המגיעים מקופות גמל, קרן פנסיה, ביטוחי חיים וחסכונות פנסיוניים שאדם הוריש לאחר מותו מבלי שהייתם מודעים לכך.


כיצד ניתן לבצע איתור כספים?

משרד האוצר הקים אתר הנקרא "הר הכסף" שמיועד לאיתור חשבונות שאינם פעילים בקרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחי חיים וקרנות פנסיה. אתר נוסף וחשוב בכל הנוגע לאיתור כספים, הוא "המסלקה הפנסיונית". אתר זה מעניק מידע החיסכון ועל המוצרים הפנסיונים שלכם בביטוח פנסיוני ובקרן השתלמות.


כעת, עומדת בפניכם האפשרות למשוך את הכספים מהקופות השונות. אך חשוב לדעת שלכל קופה יש תנאים שונים למשיכה, ואם תמשכו את כספכם באופן לא תקין אתם עלולים לשלם מס גבוה וקנס יציאה. אפשרות אחרת היא להעביר את הכספים מהקופות הלא פעילות לקופות פעילות, אך כדי להבטיח שתקבלו את התנאים הטובים ביותר, עליכם לערוך מחקר מקיף והשוואה בין הקופות השונות. האפשרות השלישית היא לקחת הלוואה על חשבון הקופה הפנסיונית שלכם בריבית נמוכה, אך יש צורך לבחון היטב מהו מסלול ההלוואה הטוב ביותר עבורכם.


תהליך איתור כספים מצריך מכם להתמודד מול בירוקרטיה מתישה ויגבה מכם זמן רב בפנייה לקופות השונות. לכן, ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח שיבצע עבורכם איתור כספים.


כיצד סוכן הביטוח יעזור לכם?

סוכן הביטוח מעניק שירות איתור כספים אבודים וכן איתור כספי נפטר. בכך, הוא יחסוך מכם את העבודה המייגעת ויאתר עבורכם את הכספים במהירות. הוא יעשה לכם סדר בתיק הביטוח, כדי לוודא שאתם לא משלמים כפל ביטוחים. הוא יפנה בשמכם לבתי ההשקעות וחברות הביטוח וייעץ לכם מה כדאי לכם לעשות עם הכספים שלכם. כך, תוכלו להיות בטוחים שתרוויחו כמה שניתן מהכסף שהצטבר לכם לאורך השנים.


סוכנות הביטוח מוספי גלעד תעניק לכם שירות איתור כספים וליווי צמוד עד להשבת כל הכספים האבודים שלכם.





Comments


bottom of page